reklama

Objektivy ktore prešli cez moje paprče

Zacinam saliet z objektivov. Kedze vo video mode na SLR fotakoch automaticke ostrenie aj tak nefunguje, rovnako dobre posluzia canonove original objektivy ako aj niekolko desatrocne skla s adapterom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)
Obrázok blogu

Hned na zaciatku som pochopil, ze nekvalitu nezakamuflujes. Setak posiel ako prvy. Potom aj sigma, ktora bola sice velmi pekna, ale na APS-C chipe ( 550D ) sa stala 50mm, a ja som doteraz 50mm nemusel. Je to taka zakladna sirka, najblizsia nasemu pohladu a pre mna dost nudna. To sa cele zmenilo, ked som kupil objektiv Leica 50mm - je fakt carovna :)Skusil som canon 28mm lebo bol lacny cez bazos.sk, ale aj tak kreslil - lacno. 17-40 L bol pre mna prvym L sklom a paaaaani, rozdiel to veru je. Tam posli vsetky predchadzajuce objektivy. Z normalnych EF uz nemam ani jeden. Ostali mi len L-ka a zopar inych starych skiel.Pevne sklo versus zoom: Neda sa svietit, pevne sklo je kvalitnejsie, nielen v rychlosti (f1.4) ale hlavne v ostrosti a v kresbe.Po prvom natacani som pochopil, ze toto je naozaj ono a kupil canon 5D. Chvilu som mal aj 550D, ale potom som ju predal, lebo bola nevyuzita, a mala ine baterky ako 5D... k tomu sa este niekedy vratim.Cital som vela americkych blogov na tuto temu, lebo tam je HDSLR revolucia v plnom prude. Dozvedel som sa, ze stare manualne optiky su velmi dobre a na video ako stvorene. Problem je, ze nie kazda je OK. Toto je dost drahe na peniaze a cas. Clovek musi pozerat bazare a ebay, najst najlepsiu cenu a dufat, ze dostane dobry kus. Mam niekolko objektivov ktore bolo treba opravit. Niektore su uplne nepouzitelne, lebo su alebo cajove alebo sa nedaju adaptovat na canon. Tu je zoznam skiel ktore som vyskusal:canon EF-S 18-135mm F3.5 - 5.6 IS Zoom (setovy)canon EF 50mm F1.4sigma 30mm F1.4canon EF 28mm F2.8canon EF 17-40 F4 Lpentacon 135mm F2.8canon EF 16-35mm F2.8canon EF 85mm F1.8canon EF 100mm F2.8 IS macro Lcanon EF 35mm F1.4 Lcanon EF 24mm F1.4 Lleica summicron-r 50mm F2.0zeiss flektogon 20mm F2.8 canon EF 24mm F3.5 TS Lcanon EF 45mm F2.8 TSpentacon auto 50mm F1.8 MCzeiss Jena tessar 50mm F2.8zeiss Jena tessar 50mm F2.8 zebrahelios 44-2 58mm F2sigma M42 39-80mm macro F3.5SMC takumar 50mm F1.4Leica Summicron-r 35mm F2.0Aby to bolo prehladnejsie a lahsie sa pridavali objektivy do clanku, pridavam moje poznatky ku kazdemu objektivu ako komentar v diskusii:Pridajte vase objektivy a kometare, som zvedavy na vase nazory

Palo Janik

Palo Janik

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

d i r e c t o r Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu